Covid-19 salgını ile birlikte yaşanan küresel kriz, iş dünyasını derinden etkiledi. Birçok sektör aylarca iş yapamaz hale geldi. Bazı sektörler ise sadece müşteri odaklı kritik operasyonları devam ettirerek krizi en hafif şekilde atlatmaya çalıştı. Bu kriz, şirketlerin dijital dönüşüm konusunda adımlar atmasının ne kadar önemli olduğunu da ortaya koymuş oldu.

Bu süreç can sıkıcıydı ama bize bir çok yeni şey öğretti. “Yeni normal” ile artık hayatımız odaklanma, pratiklik ve sonuç odaklılık üzerine kurulu… Geçmişte dijital dönüşüm projelerinin başarılı olmasını hatta başlamasını bile engelleyen faktörler “yeni normal” ile ortadan kalkmış oldu. Siz de düşünün lütfen, projelere bakışınızda neler değişti?

1. Basitlik

Bir anda vuran salgın ile maksimum basitlikle planlamalar ile karşılaşmaya başladık. Hızlı hareket edebildiğimizi gördük. Yeni şartlara hızlıca uyum sağlayacak dinamizme sahip olabilmek için karmaşık iş yapılarından uzak durmanın şart olduğunu yaşayarak öğrendik. 

2. Öncelikler

Yine bu salgın tüm hayatın önceliklerini yeniden belirledi. Boş yere zaman ve para harcanacak fikirleri bir anda elendi. ‘Ya tutarsa’ senaryoları derhal rafa kalktı. Sadece gerçekleştirilebilir, çözüm ve gelir getiren konular masada kaldı.

3. İşbirliği

“Bu işi kendimiz yapabiliriz” veya “bu yazılımı kendimiz geliştirebiliriz” tarzındaki yaklaşımlar sona erdi. Hızın ve odaklılığın büyük önem taşıdığı bir dönemde Amerika’yı yeniden keşfetme çabaları ortadan kalkıverdi. Herkes işin uzmanları ve gerçekten çözüm ve değer sunan tedarikçilerle çalışmaya hazır. 

4. Veri

Yine bu dönemde verilere bakacak çok vaktimiz oldu. Verisi olup analiz edebilenler şanslıydı, verisi olmayanlarsa karantinada neye bakacağını bilemedi. Artık herkes şu soruyu sormalı: Gerçekten veriye dayalı karar alma sistemleri için bir stratejiniz var mı? Veri analitiği projeleriniz iyi bir şekilde finanse ediliyor mu? Bu soruların cevapları “evet” değilse dijital dönüşüme ilk buradan başlamalısınız. Verilerin değerini ortaya çıkarmak ve bu değeri paraya dönüştürmek bir hayli önemli.

Umarız kötü günler geride kaldı. Aldığımız derslerle yeni dönemde, yeni başlangıçlar bizi bekliyor. Geleceğin fabrikalarını bugün inşa etmemiz gerektiğini anladık. Bu dönemde daha az karmaşık, müşteri odaklı, gerçekçi, farklılaşmış, odaklanmış ve veriyi gelir getirebilen bir yapıya dönüştürebilen projeler kazanacak gibi duruyor.

Özgür Aslan, BrandIT Mühendislik Kurucusu

Write A Comment