Cisco’nun üst düzey üretim yöneticileri ve BT karar vericileri üzerinde yaptığı yakın tarihli bir ankette, kendi kendine başlatılan endüstriyel Nesnelerin İnterneti (IIoT) projelerinin %75’inin başarısızlık olarak kabul edildiği ortaya kondu. Şirket içi kaynaklarla yürütülen bu IIoT projelerinin başarısızlıklarının nedenleri araştırıldığı zaman 5 farklı madde karşımıza çıkıyor. Bu maddelere biraz daha yakından bakalım:

Ders 1: Yüksek Maliyet

Şirket içi çözümlere yapılan yatırımlar, çözüm ortakları ile yürütülenlerden daha pahalıya mal oluyor. Bazı örneklerde toplam sahip olma maliyeti neredeyse 4 kat daha fazlaya çıkabiliyor.

Ders 2: Uzun Yatırım Geri Dönüş Süresi

Şirket içi IIoT çözümlerinin uygulanması ve değerin farkına varması uzun zaman alıyor. IIoT teknolojisinin karmaşıklığı ve zorlukları nedeniyle, şirket içi yapılar genellikle yatırım getirisi elde etmeden süresiz olarak devam ediyor.

Ders 3: Şirket İçi Uzmanlık Eksikliği

Endüstriyel şirketler sınıfının en iyisi dijital yetenekleri işe almakla zorlanırlar ve yıpranmaya ve zamana karşı beyin göçüne karşı hassastırlar. Bu, uzmanlığın başarı için çok önemli olduğu bir IIoT yapısı kadar karmaşık bir projeyi üstlenirken özellikle etkilidir.

“2019’da ABD’de yazılım mühendisi talebine karşılık arz yaklaşık 35.000 eksik kaldı. Talebin 2022’ye kadar yılda yüzde 20’den fazla büyümesi bekleniyor.”
Kaynak: BCG

Ders 4: Ölçeklendirememe Problemi

McKinsey & Company’nin bir Dijital Üretim Küresel Uzman Anketine göre, küresel üretim liderleri bir IIoT projesinin pilot uygulama fazından devreye almaya geçişinin önündeki en büyük engelin ölçeklenebilirlik ile ilgili olduğunu söylediler. Maliyetler bütçeleri aşmaya başladığında ve geliştirme işleri şirket içinden yeteneklere ihtiyaç duyduğunda, şirketin mevcut yapıları bu faktörleri daha da kötüleştirir.

Ders 5: İç Sınırlamalar

Şirket içi IIoT Projeleri, dünya çapında uygulamalardan öğrenilebilecek yenilikler ve geniş bakış açısına sahip kurumsal değerler için fırsatları sınırlar. Artık verimli projeler için tek-şirket-her şeyi-yapar duruşundan uzaklaşarak sorunları çözmek için ortaklıklar kurmaya doğru hareket edilmektedir. Bu ortaklık yaklaşımıyla, üreticiler sınıfının en iyi teknolojilerinden, kaynaklarından ve endüstri lideri IIoT uzmanlarından yararlanabilmektedir.

Endüstriyel IoT pazarında, satıcılar BT tarafından yönetilen mimari ilkelere uygun olarak iş çizgisine hitap eden işlevsellik ile çözümler oluşturabilmeli. OT ve BT gereksinimlerinin bu dengesini sağlamak için genellikle iki veya daha fazla teknoloji sağlayıcı arasında bir ortaklık yaklaşımı doğru olur.

Kaynak: IDC

IIoT, stratejik, uzman odaklı bir yaklaşım gerektiren dönüştürücü bir teknolojidir. Şirket içi IIoT projeleri, sanayi şirketlerinin zaman, para ve rekabet avantajı kaybına yol açan, üstesinden gelmek için sıklıkla mücadele ettiği önemli zorluklara karşı çözümler sunmaktadır.

Özgür Aslan, BrandIT Mühendislik Kurucusu

Write A Comment