Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, şebeke altyapısını yeni nesil teknolojilerle geliştirmeye devam ediyor. Mobil altyapı yönetiminde “öngörücü bakım modeli”ni uygulamaya başlayan Vodafone, Makine Öğrenmesi ve Büyük Veri algoritmalarını kullanarak ve geçmiş deneyimlerini analiz ederek, gelecekte mobil altyapısında oluşabilecek arıza ve kesintileri henüz oluşmadan tespit edip engelleyebilecek. Böylece, altyapı güvenilirliğini ve erişilebilirliğini artırırken, iletişim hizmetlerinde de sürekliliği sağlayacak.
Thibaud Rerolle: “Şebekemizde en iyi teknolojileri kullanıyoruz”
Geleceğin teknolojilerine yönelik hazırlıklarının devam ettiğini belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Thibaud Rerolle, şunları söyledi: “Vodafone olarak, abonelerimize en iyi hizmeti kesintisiz ve güvenilir bir şekilde sunabilmek için teknolojiyi en iyi şekilde kullanıyoruz. Makine Öğrenmesi ve Büyük Veri teknolojileri her alanda yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Gelecekte Büyük Veri teknolojilerinin de temel kullanımlarından biri olacak ‘öngörücü bakım modeli’ni başarılı bir şekilde test ettik ve mobil altyapımıza entegre ettik. Teknoloji iletişimi şirketi olma vizyonumuz doğrultusunda bir yandan mevcut altyapımızı geliştirirken, diğer yandan da dijitalleşme yolunda yeni teknolojileri test etmeye ve uygulamaya devam edeceğiz.”
Alarm oluşmadan arıza gideriliyor
Vodafone, “öngörücü bakım modeli” ile, mobil altyapı ekipmanının ve bileşenlerinin geçmişte oluşturduğu alarmları kullanarak gelecekte oluşacak alarmları tahmin edebiliyor. Buna göre, geçmişte yaşanan mobil altyapı alarmlarındaki zaman, ekipman, topoloji ve arıza çeşidi arasındaki ilişkiler analiz edilerek ve Büyük Veri algoritmaları kullanılarak arıza önden tespit ediliyor. Böylece, alarm oluşmadan arızaya müdahale edilebiliyor.
Müşteri memnuniyeti artıyor
Vodafone, “öngörücü bakım modeli” sayesinde mobil altyapı işletme ve bakım ekiplerinin verimliliğini artırdı. Yeni modelin sunduğu somut öngörüler sayesinde alarm oluşmadan arıza önlenerek doğrudan hizmet kalitesi ve dolayısıyla müşteri memnuniyeti artırılıyor. Ayrıca, daha az saha ziyareti yapılarak önemli maliyet tasarrufu sağlanıyor.