“Metaverse” ve “Avatar” kavramlarından ilk kez 20 yıl önce, 1992 bilimkurgu gerilim filmi “Avalanche”da bahsedilmiştir. 1993 yılında, Nakamoto’nun Bitcoin’ini alan ilk kıdemli kripto para uzmanı ve Bitcoin’in öncüsü olan Hal Finney, bugün Non-Fungible Token (NFT) olarak bilinen kavramı içeren kripto takas kartları fikrini ortaya attı.

Sonraki yirmi yılda, 5G, Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) gibi diğer teknolojilerin yanı sıra bilgi teknolojisi alanının patlamasına tanık olduk. Blockchain ekonomileri büyüdü, Metaverse kavramı bir kez daha tartışılıyor ve Facebook, yaklaşmakta olan Metaverse beklentisiyle adını Meta olarak değiştirdi.

Bu arada, ERC-721 NFT Standardı sürekli olarak geliştirilmekte ve zincir üzerinde on binlerce NFT ürünü alınıp satılmakta. NFT toplayıcılarının yanı sıra OpenSea, Super Rare gibi NFT alım-satım platformları giderek daha da yaygınlaştı. Axie Infinity gibi GameFi uygulamalarının hızlı yükselişi, NFT’nin Metaverse, GameFi ve diğer alanlarla nasıl entegre olabileceğine dair fikirlere de güven verdi.   

Metaverse hala gelişen bir kavram olabilir, ancak yaratıcı oyun, açık keşif ve gerçeklikle bağlantısı biçiminde kendine özgü özelliklerinin erken belirtilerini şimdiden gösteriyor. Özellikle, NFT teknolojisinin olgunlaşması, bireylerin kurgu ve gerçekliğin bir kombinasyonu ile karakterize edilen bir Metaverse’e girmelerini sağlamış durumda.

NFT ile bütün zincir kimlikleri

Toplum, insanlar arasındaki ilişkiler bütününden oluşur. Merkeziyetsiz Kimlikler (DID), Metaverse’e giden ilk adım. Kullanıcı için eksiksiz bir zincir üstü kimliğe sahip olmak, NFT adına çok önemli bir rol gerektiriyor. Huobi NFT, merkeziyetsiz kimlik akımına katıldı ve 2022’nin başlarında kullanıcı DID kayıtlarını başlattı. Huobi NFT, kullanıcı ödülleri ve kimlik bilgilerinin sağlanması için sektör lideri NFT sertifikalarını benimsedi. Bugüne kadar 950.000 kullanıcı, DID’lerini Huobi NFT aracılığıyla başarıyla kaydettirdi ve zincir üstü DID kaydını tamamladı. Aynı zamanda Huobi, şu anda Huobi Global’de başarıyla dağıtılan bir öz sermaye NFT ürününün geliştirilmesine öncülük ediyor. NFT ürünleri serisi, değişim platformuna etkin bir şekilde entegre edildi ve NFT ürününü yalnızca zincir üstü durumun değil, aynı zamanda kullanıcının Huobi Metaverse’deki konumunun bir sembolü haline getirdi. Bu, tüm NFT serisinin benzersiz değerini vurguluyor.

NFT üreticilerine faydaları

Yaratıcılar, sanat piyasasının büyüme kaynağıdır; ancak geçmişte yaratıcılar, takip eden katma değer olmaksızın yalnızca ilk işlemden kâr edebildiler. Bu durum, yaratıcı açısından haksız olmasının yanı sıra bir bütün olarak sanat ekosistemi üzerinde de olumsuz bir etkiye sahip olabilir. NFT, bir dijital sanat eserinin tüm hareketlerini takip ederek ve akıllı sözleşmeler kullanarak sonraki gelirlerin bir kısmını yaratıcıların hesaplarına tahsis eder ve bu tür adaletsizlikleri hafifletir. Bu uygulama, yaratıcıların haklarının daha güvenli bir şekilde kodlanabilmesini sağlayarak sanat ekosisteminin dinamizmine, gelişimine ve refahına katkıda bulunur.

Piyasadaki en büyük NFT ticaret platformu olan Opensea, hizmeti için şu anda birinci veya ikinci satışlar dahil olmak üzere işlem değerinin yüzde 2,5’ini kesiyor. Alıcılar tarafından NFT yaratıcılarına ödenen telif ücretleri ise NFT yaratıcılarının kendileri tarafından belirleniyor, ancak yüzde 10’u geçmiyor. OpenSea, bu NFT telif ücretlerini her iki yılda bir NFT yaratıcısı tarafından belirlenen bir tahsilat adresine aktarıyor. Huobi NFT’nin ise hizmetleri için içerik oluşturuculardan daha az ücret aldığı ve güçlü ekolojik kaynaklarıyla zincirindeki içerik oluşturucuları güçlendirdiği anlaşılıyor.

Eşsiz topluluklar

İnsan yalnız bir canlıdır ve her zaman kendi türünün onayına ihtiyaç duyar. Kimliğe ulaşmak için tüketen insanlar var ve kimlik duygusuna ulaşmak için yıldızların peşinden koşanlar var. Eşsiz koleksiyonların dijital dünyada ve kültür çevrelerinde özel bir yeri bulunuyor ve özünde tüketim kültürünün bir uzantısı olarak karşımıza çıkıyor. NFT teknolojisinin değiştirilemez doğası, bu tür sanat eserlerinin eski dünyadakilerden daha fazla bilgi taşımasına izin veriyor.

NFT sektörünün geçtiğimiz yılki iniş çıkışları boyunca sektör, “EVERYDAYS: THE FIRST 5000 DAYS” gibi koleksiyonlarda güzellik ve benzersizlik gördü; kimileri çeşitli süperstar NFT serilerinde geçmişin masumiyetini anımsarken kimileri de “Bored Ape Yacht Club” serisiyle koleksiyoner üstünlüğü elde etti. Telif hakkının en iyi dışsallaştırılmış biçimi olarak NFT, insanların kimliklerini sağlamlaştırdı. Huobi NFT, Hanazawa Kana ve diğer ünlüler gibi yıldızlardan bir dizi NFT ürününü başarıyla piyasaya sürdü ve diğer önemli fikir liderleriyle ortaklık arayışını sürdürüyor.

Kısacası, NFT’nin ortaya çıkışı, sanal malların ticaret varlıkları olarak eşlenmesine izin verdi. Bu sanal varlıklar zincir üzerinde eşlenebilir, böylece veri içeriğinin değer akışını gerçekleştirebilir. NFT’ler aynı zamanda geleneksel sanat ticareti modelini de değiştirdi. Fiziksel anahtar aynıysa, NFT Metaverse’in somutlaşmış hali olabilir, program NFT’yi tanımlayarak kullanıcının haklarını onaylayabilir ve gelecekte NFT sanal dünyadaki kimlik bilgileri için bir belirteç görevi görebilir. NFT, üçüncü taraf bir kayıt kuruluşuna ihtiyaç duymadan sanal mülkiyet hakları sorununa bir çözüm sunar. Esasen, NFT, hakların transferini ve yürütülmesini kolaylaştırmak için sayısallaştırılmış bir anahtar sağlar ve merkezi hizmetler veya merkezi veri tabanları dışında bir dizi karşılık gelen hak bulunabilir, bu da veri varlığı işlemlerinin verimliliğini ve transfer sürecinin üçüncü taraf programların katılımını gerektirmediği gerçeğini büyük ölçüde artırır. 

2022, gerçekten Metaverse’in yılı ve Huobi tarafından yönetilen blockchain şirketlerinin devam eden uygulamaları, bize Metaverse’in yakın gelecekte nasıl görüneceğine dair bir fikir veriyor. 

Huobi gibi liderler Metaverse’e giden yola öncülük edecek ve bu heyecan verici alanın gelişiminin yolunu açacak. 

Write A Comment