Analitik ve yapay zekâ lideri SAS, üç kıtadan 3 bin 500’den fazla uzman, vizyoner ve yöneticiyi bir araya getirdiği Beyond Tomorrow sanal etkinliğinde yeni bir bilgi paylaşımı deneyimine imza attı. Üç gün süren oturumlar, tartışmalar ve atölyelerde Orta ve Doğu Avrupa, Türkiye, Orta Doğu, Afrika ve Rusya’dan önde gelen binlerce kuruluşun ve iş liderlerinin yeni zorlukları aşmak için analitik, yapay zekâ, veri bilimi ve veri odaklı yaklaşım olanaklarını yeniden nasıl tasarlayacakları ele alındı.
İçinde bulunduğumuz salgın, iş yapma ve yaşama şeklimizi ciddi şekilde değiştirdi. Bu değişimler hepimizi yeni iletişim yolları aramaya zorladı ve bunun sonucunda dijitalleşme önemli ölçüde hızlandı. Öncesinde 3 yıllık aşamalarda planlanan stratejiler günlere veya haftalara indirildi. Bugün sağlık hizmeti sağlayıcıları hızla tele sağlığa, sigortacılar self servis talep değerlendirmesine, perakendeciler temassız alışveriş ve teslimata, bankalar mobil uygulamalara ve internet bankacılığına geçti. Dijitalin ilk sırayı aldığı bu ortamda veri, analitik ve yapay zekâ tabanlı çözümler yeni gerçekliğe uyum sağlamada büyük rol oynuyor.
Baştan sona dijital dünyaya hazır mısınız?
Üç gün süren konferansın ilk günü olan “Data Science Day” kapsamında farklı ileri analitik ve yapay zekâ araçlarına, veri biliminin teknik yönlerine ve analitikte kariyer ve yetenek geliştirmeye odaklanıldı. Fütürist ve Trendwatcher Richard van Hooijdonk açılış konuşmasında salgının teknolojik ilerlemeyi zorlayan ve hızlandıran yönüne dikkat çekerek değişim için teknoloji ile birlikte meraklı, tutkulu insanlara da ihtiyacımız olduğunu belirtti. Teknolojilerin daha fazla geliştirilebilmesi için şirketlere ve insanlara ihtiyacımız olduğunu da unutmamak gerektiğini ekledi.
Sektörünüzde sizi farklı kılan nedir?
Etkinliğin ikinci günü olan “Industry Day”, SAS CEO’su Dr. Jim Goodnight’ın açılış konuşmasıyla başladı. SAS’ın çalışmalarında her zaman yeniliğe ve yaratıcılığa yer verdiğini söyleyen Goodnight, “Şimdi bu deneyim değişimin hızı nedeniyle her zamankinden daha anlamlı hale geldi. Ocak ayında yapılan planlar Nisan ayında tekrardan ele alındı ve şirketler bu duruma çevik bir şekilde adapte olmak zorunda. SAS analitiği bu uyumu mümkün hale getiriyor” dedi.
Müşteri Merkezli İş Stratejileri Düşünce Lideri, Nexxworks’ün Kurucu Ortağı Rik Vera da konferansa açılış konuşmacısı olarak katıldı. Vera COVID-19’un bu yıl gördüğümüz değişikliklerin nedeni olmadığını, 2010’larda ve hatta 90’larda başlayan uzun bir dönüşüm zincirinin bir hızlandırıcısı olduğunu belirtti. Rik, bugünün gerçekliğini milyonlarca yıl önce dünyaya düşen bir göktaşıyla karşılaştırdı: “Tıpkı o zamanlar değişikliklere hızlı bir şekilde uyum sağlayabilen canlıların hayatta kalması gibi, bugün de esnek bir şekilde yeniden inşa edebilen ve hızla harekete geçebilen şirketlerin devamlılık sağlayacağı yeni bir gerçekliğe girdik. Bu en son teknolojileri kapsamlı ve düşünceli bir şekilde uygulamakla mümkün olacak.”
Katılımcılar tarafından bankacılık, sigorta, telekomünikasyon ve perakende sektörüne dair konuşmalar ve oturumlarda yenilikçi fikirler ve kullanım örnekleri tartışıldı. SAS EMEA Perakende ve Müşteri Deneyimi Müdürü Valentina Larina, perakendecilerin zorlu pandemi kısıtlamalarında artan rekabet, yüksek müşteri beklentileri, lojistik zorluklar, yeni reklam kampanyalarına duyulan ihtiyaç ve çok daha fazlası gibi sorunlarla karşılaştıklarını belirtti. SAS’ın yalnızca bu sorunları çözmekle kalmayıp, aynı zamanda iş sürdürülebilirliğinin devamına nasıl yardımcı olduğunu gösterdi.
Gelecek yıl stratejinizde neler var?
Üçüncü gün olan “Executive Experience Day”in ana aktörleriyse pandemiye bağlı zorlukların üstesinden gelmek üzere çalışmaları yöneten bölgedeki şirketlerin ve kuruluşların yöneticileriydi. Konuşmalara katılan SAS genel müdürleri bölgelerindeki duruma dair kısa bir genel bakış sunarken SAS çözümleriyle çalışan şirketlerin temsilcileri projeleri ve başarıları hakkında konuştular.
Ayrıca Executive Experience Day kapsamında SAS üst düzey yöneticileri ve Mucit ve Fütürist Raymond Kurzweil ile özel bir oturumun yanı sıra, iş liderleri için tasarlanmış bir dizi yönetici atölyesi düzenlendi. Katılımcılar, krizlerde yeni fırsatların nasıl keşfedileceğini, ileri analitik ve yapay zekanın farklı sektörlerden şirketlerin zorluklara yanıt vermesine ve ilerlemesine nasıl yardımcı olacağını ve sıradaki değişikliklere nasıl hazırlanılacağını tartıştı.
Bunların yanı sıra 70 SAS müşterisi, derneklerden ve IDC gibi analist şirketlerden 11 konuşmacı, iş ortaklarından 10 ve SAS’tan 42 konuşmacı etkinlik gündeminde yer alarak vizyon ve deneyimlerini paylaştı. Demo ve tanışma alanları, tematik ve endüstri sohbetleri ve interaktif Land of Data alanında uzmanlar bir araya gelerek fikir ve görüşlerini paylaştı.