Las Vegas – Evde, yolda, işte, hastanede ve hatta yörüngede: Bosch, akıllı ve ağa bağlı çözümlerle her kesimden insanın günlük yaşamını iyileştiriyor. Aynı zamanda şirket, yazılım, servisler ve lisanslar aracılığıyla yeni iş alanlarına erişim sağlıyor. Las Vegas’ta düzenlenen CES’de Bosch Grubu Dijitalden Sorumlu Genel Müdürü Tanja Rückert, “Müşterilerimizin elde ettiği faydaları artırmak için temel işimizi sistematik olarak dijitalleştiriyoruz. İleriye dönük olarak, her dijital ürünün satışını servise dayalı gelire dönüştürmeyi hedefliyoruz.” dedi. Bu amaca ulaşmak için Bosch, nesnelerin interneti (IoT) ile yapay zekâ (AI) arasında bağlantı kuruyor.
Bosch’taki tüm ürün sınıfları ağa bağlanabilir
- Akıllı evler: Ağa bağlanabilir cihazların satışları yüzde 50 arttı.
- Akıllı otomobiller: Bosch, mobilitenin yazılım tanımlı geleceğini şekillendiriyor.
- Yapay zekâ: Sensörler, orman yangınları hakkında erken uyarılar sağlıyor ve tıbbi teşhisleri destekliyor.
- Bosch Tech Compass: Anket katılımcılarının çoğunluğu, teknolojiyi daha iyi bir dünyanın anahtarı olarak görüyor.
- Tanja Rückert: “Yapay zekânın ve nesnelerin internetinin gerçek katma değer sağlamanın en iyi yolu olduğuna inanıyoruz.”
Bu, ağa bağlı ürünlerin, sırayla yapay zekâ aracılığıyla işlenen ve bu ürünler için yazılım güncellemelerine dahil edilen bilgileri sunduğu verimli bir döngü yaratıyor. Bu yaklaşımın özünde, kullanıcıların geliştirme sürecinin ayrılmaz bir parçası olmalarına ve çözümlerin tam olarak ihtiyaçlarına göre uyarlanmasına olanak tanınması nedeniyle müşterilere sağlanan fayda yer alıyor. Ayrıca ne geliştirme ne de değer yaratma, ürünlerin satışı ile sona ermiyor. Rückert, “Yapay zekâ ve IoT kombinasyonunu, bu teknolojilerin her ikisinden de en fazla sayıda kullanıcının fayda sağlamasının anahtarı olarak görüyoruz. Bu yaklaşım, yeni iş modelleri geliştirmemizi sağlamanın yanı sıra, bireyler ve bir bütün olarak toplum için gerçek katma değer sağlayan daha iyi ürünler ve çözümler sunmamıza yardımcı oluyor.” dedi.
Yazılım uzmanlığı genişletiliyor: Bosch, geleceği şimdiden şekillendiriyor
Bosch, bunun temelini uzun zaman önce attı. Yeni yıldan itibaren tüm elektronik ürün sınıfları ağa bağlanabilir olacak. Ağa bağlı elektrikli aletlerin, ev aletlerinin ve ısıtma sistemlerinin tek başına satışları bir yıl içinde yüzde 50 artarak 2020’de 4 milyon adetten 2021’de 6 milyon adedin üzerine çıktı. Bosch Yapay Zekâ Merkezi (BCAI) ile şirket, yapay zekâ alanında halihazırda yaklaşık 300 milyon avro katkıda bulunan güçlü bir birim kurdu.
Ayrıca şirket, yazılım uzmanlığına her yıl toplam 4 milyar avrodan fazla yatırım yapıyor ve bunun yaklaşık 3 milyarı mobilite işine gidiyor. Bosch, mobilitenin yazılım tanımlı geleceğini şekillendirmek için 2022’nin ortalarından itibaren uygulamadan bağımsız yazılım geliştirme faaliyetlerini tek bir birimde toplayacak. Gelecekte, yan kuruluşu ETAS GmbH çatısı altında şirket, evrensel uygulama için temel araç yazılımı, ara katman yazılımı, bulut hizmetleri ve geliştirme araçları geliştirecek ve satacak. Bosch, ağa bağlı ve otonom sürüşü de hızla geliştiriyor. Bosch, son beş yılda sadece sürücü destek sistemleri ve ilgili sensörlerle yaklaşık 9 milyar avroluk satış gerçekleştirdi.
Bosch Tech Compass: dünya genelinde beş ülkede yürütülen bir anket
Beş ülkede yürütülen ve ilk kez CES’de sunulan temsili bir anket olan Bosch Tech Compass, dünyanın dört bir yanındaki insanların yeni teknolojilerden ne beklediğini gösteriyor. Ankete göre, ankete katılanların çoğunluğu (yüzde 72) teknolojik ilerlemenin dünyayı daha iyi bir yer haline getirdiğine, örneğin iklim değişikliğiyle mücadelede önemli olduğuna (yüzde 76) ikna olmuş durumda. Aynı zamanda, her beş kişiden dördü, teknolojinin bireysel ihtiyaçlara hizmet etmekten ziyade zamanımızın büyük zorluklarını ele almaya daha fazla odaklanması gerektiğini düşünüyor. Rückert, “Bosch olarak teknolojinin çok çeşitli avantajlar sunduğuna da inanıyoruz. Yüksek teknolojiden bahsettiğimizde, sadece mümkün olanın sınırlarını zorlamaktan bahsetmiyoruz. Teknolojiyi, nerede olurlarsa olsunlar insanların hayatlarını iyileştirmek için bir araç olarak kullanıyoruz.” dedi.
Uzaydan pediatriye: Bosch SoundSee sensör sistemi
Yapay zekâ ve bağlanabilirliğin faydalarına bir örnek olarak, SoundSee sensör sistemi gösterilebilir. 2019’un sonlarından bu yana uzayda seyahat eden SoundSee, yapay zekâ algoritmaları kullanarak ISS’deki olağandışı sesleri belirlemek için analiz ediyor ve ayrıca bakımın ne zaman gerekli olduğunu belirtiyor. Şimdi, Pittsburgh’daki (ABD) kâr amacı gütmeyen sağlık hizmeti şirketi Highmark ile iş birliği içinde olan Bosch, bu teknolojinin tamamen gerçekçi bir uygulamasını takip ediyor: sesli yapay zekânın pediatride bir tanı aracı olarak nasıl kullanılabileceğini araştırıyor. Özellikle Bosch ve Highmark, sensörleri yalnızca çocukların solunum modellerini dinleyerek astım gibi akciğer rahatsızlıklarını erken bir aşamada tespit etmelerini sağlayacak şekilde uyarlamak için çalışıyor. Bosch Kuzey Amerika Başkanı Mike Mansuetti, “Çocukların sağlığını iyileştirmek için yenilikçi teknolojinin kullanımı – yüksek teknolojiden kastettiğimiz tam olarak bu.” dedi. SoundSee’nin tıpta kullanımı, Bosch’un “Yaşam için teknoloji” stratejik zorunluluğuna ilişkin anlayışını da göstermektedir.
Bosch’un yeni ve piyasada yapay zekâ içeren ilk gaz sensörü, hem insanları hem de doğayı korumaya hizmet ediyor. Dryad’ın Silvanet Orman Yangını Sensörünün bir parçası olan sensör, orman yangınlarını erkenden tespit etmeye yardımcı olan dijital bir burundur. Dryad’ın sensörleri, yeni başlayan yangınları tespit etmek için yerel mikro iklimi sürekli olarak izledikleri ve kamera veya uydu tabanlı sistemlerin yapabilmesinden çok önce yerel yetkilileri kablosuz olarak bilgilendirdikleri ağaçlara bağlıdır. Bu sadece yangının yol açacağı tahribata karşı koruma sağlamakla kalmaz, aynı zamanda orman yangınlarından kaynaklanan küresel karbon emisyonlarını da azaltabilir. Mansuetti, “Bu sensörler yaşamları ve evleri kurtarmaya ve tonlarca CO2’nin atmosfere girmesini engellemeye yardımcı olacak ve tüm bunları yapay zekâ ve bağlanabilirlik ile başaracak.” dedi.
Yüksek teknoloji ürünü #LikeABosch: akıllı çözümler için yeni kampanya
Yeni, neşeli Bosch kampanyası, şirketin insanların günlük yaşamlarındaki küçük şeyleri iyileştirmek için geliştirdiği çözümleri gösteriyor. “Birçok ağa bağlı, akıllı ve sürdürülebilir çözüm içeren yüksek teknoloji ürünü #LikeABosch” olarak adlandırılan kampanyada ana karakter, izleyicileri günlük rutininde bir tura çıkarıyor ve akıllı gözlüklerden ağa bağlı bir e-bisiklete ve iş yerinde dijital erişim kartıyla geçişe kadar çeşitli Bosch çözümlerini kullanıyor. Bu, videonun başında oğlunun “eski kafalı” olarak nitelendirdiği annenin güncel trendleri takip ettiğini göstermektedir.