Dijitalin doğru tüketicilere ulaşmanın birincil kanalı haline gelmesi, markaların dijital pazarlama stratejilerine odaklanmasını beraberinde getirdi. Gartner tarafından yayımlanan veriler, dijital marka olmayı başaran şirketlerin, 2022’de rakiplerine kıyasla 10 kat daha fazla trafik elde ettiğini ortaya koydu.
Tüketicilerin ürün ve hizmetlere dijital platformdan erişmeye yönelik yoğun talebi, her ölçekten markanın dijital stratejileri benimsemesini ve dijital markalaşmayı önceliklendirmesini beraberinde getirdi. Bu süreçte dijital pazarlamanın doğru parçalarını bir araya getirebilen şirketler, Gartner’a göre 2022’de rakiplerine kıyasla 10 kat daha fazla trafik aldı.
Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan dijital pazarlama ajansı Site Destek’in Kurucusu Kamil Keleş, “Dijitalde var olmak isteyenler, marka kavramını ve markalaşmanın gücünü çok iyi bilmeli. Dijital pazarlama, internet sitesi hızından sosyal medya kanallarındaki varlığa, arama motoru optimizasyonundan ürün ve içerik sayfalarının niteliğine, e-posta pazarlamasından mobil analitiklere, grafik tasarımdan halkla ilişkiler pratiklerine kadar uzanan geniş bir yelpaze” ifadelerini kullandı.
4 pazarlama departmanından üçü yapay zekayla karar alacak
Teknoloji odaklı araştırma ve danışmanlık şirketi Gartner’ın pazarlama departmanlarının 2023 boyunca odaklanacakları konuları listelediği makalesinde, 2025’e kadar 4 organizasyondan üçünün yapay zeka teknolojisini içerik üretimi gibi operasyonel aktiviteler yerine veriye dayalı karar verebilmek için analitik faaliyetlerde kullanacağı öngörüldü. Değerlendirmelerde, yapay zeka teknolojisinin pazarlama departmanlarını çevik kılacağı belirtildi.
ChatGPT ve Midjourney gibi içerik üretimi araçlarıyla, yapay zekanın bugün daha çok içerik üretimi için kullanıldığına dikkat çeken Kamil Keleş, “Yapay zekanın operasyonel süreçlerdeki kullanımı, gelecekte yerini stratejik karar almaya bırakacak. Dijital markalar, kullanıcı davranışlarından edindikleri verileri yapay zekayla işleyerek doğru iyileştirmeleri yapabilecek” ifadelerini kullandı.
İçerik pazarlamasının önemi artıyor
Gelecek, analitiklerin ve veriye dayalı karar almanın baskın olacağı bir manzara çizse de içerik pazarlamasının, nitelikli ve özgün içerik üretiminin ve arama motoru optimizasyonu süreçlerinin önemini koruduğuna dikkat çeken Site Destek Kurucusu Kamil Keleş, “Özellikle üçüncü tarafların kullanıcı verilerini toplayamadığı çerezsiz internet, kullanıcının faydasını önceleyen içerik pazarlamasını kritik hale getirecek. 2013’ten bu yana dijital pazarlama, e-ticaret, içerik pazarlaması, dijital markalaşma gibi konularda içerik üreten ve 8 yıldır Dijital Pazarlama Uzmanı olarak faaliyet gösteren bir profesyonel olarak, her ölçekten işletme ve her uzmanlıktan birey için dijitalde doğru araçları kullanarak markalaşmanın önemine inanıyorum. Bu alanda deneyim kazanmak, bilgi birikimini genişletmek isteyen herkese, Meta Business, Google Ads, dijital performans ve e-ticaret gibi alanlarda mentorluk ve eğitim hizmetleri sunuyoruz” diye konuştu.
1 yılda %270 büyüdü
Dijitalde doğru markalaşma adımlarını izleyen markaların orta ve uzun vadede bu çabaların karşılığını mutlaka aldığını belirten Kamil Keleş, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı: “Müşterileriyle şeffaf ve doğru iletişim kurmayı önceliklendiren Site Destek olarak, doğru dijital pazarlama stratejileriyle 12 aylık süreçte %270 büyüdük. Dijital pazarlamanın arama motoru optimizasyonu (SEO), stratejik planlama, performans pazarlaması, grafik tasarım, video düzenleme, içerik yazarlığı ve halkla ilişkiler gibi temel öğeleri odağında çok sayıda markaya hizmet veren Site Destek, markaların dijital çağa tam uyum sağlamasını, dijitalde markalaşmasını kolaylaştırıyor.”