Türk Telekom, yenilikçi bir adım ile ‘Kişiye Özel Çalışma Modeli’ne geçiyor. Pandemiyle birlikte uzaktan çalışmaya geçen ilk kurumlardan biri olan Türk Telekom, yeni çalışma modelini kurgularken çalışanlarının deneyimlerinden ve beklentilerinden ilham aldı.
Türkiye’nin lider bilgi ve iletişim teknolojileri şirketi Türk Telekom, çalışanlarının deneyimlerinden elde ettiği iç görülerle hazırladığı yeni çalışma modelini duyurdu. Salgının başından beri sürdürdüğü uzaktan çalışma düzenini kalıcı hâle getirdiğini açıklayan Türk Telekom, ‘Kişiye Özel Çalışma Modeli’ni verimlilik ve sürdürülebilirlik odağı üzerine kurguladı.
İnsan odaklı yaklaşımı tüm iş modellerimizin merkezine alıyoruz
Türk Telekom İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Emre Vural konuyla ilgili şunları söyledi: “Salgının ilk anından itibaren “önce sağlık” diyerek çalışanlarımızı, paydaşlarımızı ve ailelerini düşünerek çok sayıda önlem aldık. Ortaya koyduğumuz üstün performansla başarılı sonuçlara imza attık. Bu dönemde, kendi süreçlerimizdeki dijitalleşmeyi hızla sürdürürken ülkemizde de teknolojik dönüşüme liderlik ederek pek çok sektörü ve şirketi dijitalleştirdik. İnsanı merkeze alan yaklaşımımızı tüm iş modellerimize uygulayarak herkese kendini ‘değerli hissettirmek’ amacıyla, çalışan ve müşteri deneyimini daima ön planda tuttuk. İş modellerimizi dijital temelli fırsatlar odağında yapılandırdık. Yeni ‘Kişiye Özel Çalışma Modeli’miz de bu anlayışımızla hayata geçiyor.”
Türk Telekom, bu model ile verimliliğin yanı sıra farklı senaryolar için iş sürekliliğini koruyarak sürdürülebilir şirket hedeflerine de hizmet etmeyi planlıyor. Dijital araçlardan etkin şekilde yararlanılacak yeni çalışma modeli ile “İşin Geleceğine” odaklanan Türk Telekom, çalışanlarının dijital ayak izini artırarak sürdürülebilirliğe de katkı sağlamayı hedefliyor. Mobil, ofis, hibrit ve uzaktan olmak üzere dört temel çatı altında kurgulanan yeni çalışma modeline çalışanlar kademeli olarak geçecekler. Kişiye Özel Çalışma Modeli kapsamında, çalışanlarının ihtiyaçlarını karşılamak için sosyal ofis alanları da oluşturan Türk Telekom, İstanbul’da dört, Ankara’da ise bir adet hub (paylaşımlı) ofisi kullanıma sunacak.
Türk Telekom Kişiye Özel Çalışma Modeli’nde her çalışan, kendi rol ve sorumluluklarına göre düzenlenmiş 4 farklı sistemden birine dâhil olacak. Sahada aktif görev yapan çalışanlar için ‘Mobil Çalışma’; müşteri ile yüz yüze iletişimde olan veya sistemlere müdahale için ofiste olması gereken çalışanlara ‘Ofisten Çalışma’; her gün ofiste olması gerekmese de müşterek çalışmaları ofisten, bireysel çalışmaları uzaktan yönetecekler için ‘Hibrit Çalışma’; iş yerine gelmeden de yürütebilecek görev ve sorumlulukları bulunan çalışanlar için ise ‘Uzaktan Çalışma’ modeli uygulanacak. 11 Ekim tarihi itibarıyla Türk Telekom yöneticileri ile başlayacak bu yeni çalışma modeline uzman seviyedeki çalışanlar 1 Kasım itibarıyla geçecekler.