Geçtiğimiz yıl yapısal ve ürün yenilikleri kapsamında 107 milyon Euro yatırım yapan Tofaş, Bursa’daki fabrikasında banttan indirdiği 264 bin adet araçla otomotiv sanayi üretiminin yüzde 18’ini, 194 bin 145 adetlik ihracatıyla ise Türkiye otomotiv ihracatının yüzde 15’ini tek başına gerçekleştirdi. Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu: “Zorlu bir yılda başarılı iş sonuçları elde ettik. Müşterilerimizin yanında olduk. Fiat markamız 2019 yılında Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının lideri oldu. İç pazarda yüzde 93’lük payla yerli üretimden satışlardaki lider konumumuzu da bir kez daha pekiştirdik. Tofaş çatısı altındaki Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, Ferrari ve Maserati markalarımızın satışları toplamında 2019 yılında pazar payımızı yüzde 5,7 oranında artırarak yüzde 16,4’e çıkarttık. Tofaş olarak, 2019’da 2.3 milyar dolarlık ihracat geliri ve 919 milyon dolarlık dış ticaret fazlası vererek ülke ekonomisine katkıda bulunmayı sürdürdük. Son 10 yılda yarattığımız dış ticaret fazlası ise 7 milyar dolara erişti” açıklamasında bulundu.
Türkiye’nin hem binek hem de hafif ticari araç üreten tek otomotiv şirketi olan Tofaş, 2019 yılını başarılı bir performansla kapattı. Bursa’daki fabrikasında banttan indirdiği 264 bin adet araçla otomotiv sanayi üretiminin yüzde 18’ini, ürettiği araçların 194 bin 145 adedi ile Türkiye otomotiv ihracatının yüzde 15’ini tek başına gerçekleştirdi. Bu veriler doğrultusunda, Tofaş’ın 2019 yılı gelirleri bir önceki yıla göre yüzde 1,6 artarak 18,8 milyar TL oldu. Aynı dönemde Tofaş net karını geçen yıla kıyasla yüzde 11,5 artırarak 1,5 milyar TL rakamına ulaştı. Tofaş ayrıca, 2019’da 2.3 milyar dolarlık ihracat geliri elde etti ve 919 milyon dolarlık dış ticaret fazlası vererek ülke ekonomisine katkıda bulunmayı sürdürdü. Son 10 yılda ise yaklaşık 7 milyar dolarlık dış ticaret fazlası yarattı.
Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu; ülkemizin önde gelen ve Fiat Chrysler Automobiles’ın (FCA) EMEA Bölgesi’ndeki iki Ar-Ge merkezinden biri olan Tofaş Ar-Ge’ye, kuruluşundan 2019 yılına kadar 58 milyon Euro’yu aşan alt yapı yatırımı gerçekleştirdiklerini belirtti. Eroldu, 2019 yılında 25’inci yılını kutlayan Ar-Ge merkezine, 10 milyon Euro’luk ilave test ekipman yatırımı gerçekleştirdiklerini de sözlerine ekledi.
Cengiz Eroldu, “Fiat geçtiğimiz yıl yüzde 15,9’luk pazar payıyla Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının lideri oldu. Alfa Romeo ve Jeep markalarımız da daralan pazarda satış hacimlerini koruyarak pazar paylarını artırma başarısı gösterdi” dedi. 2019’da bir önceki yıla göre binek otomobil pazarında adetlerini artıran tek markanın Fiat olduğuna değinen Cengiz Eroldu, 2019 yılında Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili unvanını 4’üncü yıla taşıyan Egea ile Fiat markasının önemli bir ivme yakaladığına da dikkat çekti. Eroldu “2015 yılında 1 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirdiğimiz Egea, geçen yıl da ezber bozmaya devam etti. Hatchback ve Station Wagon karoserli versiyonlarında sportif donanıma sahip 3 yeni özel seri satışa sunduğumuz Egea ile otomobil pazarında payımızı yüzde 8.6’dan yüzde 14.8’e yükselterek önemli bir sonuç elde ettik. Fabrikamızda geliştirilen ve dünyanın pek çok farklı noktasına “Tipo” ismiyle ihraç ettiğimiz Egea’nın geçtiğimiz günlerde Almanya’da “segmentinin en dayanıklı otomobili” seçilmesinden de ayrıca memnuniyet duyduk. Devreye aldığımız güncelleme yatırımı ile Egea’nın, 2020 ve sonrası dönemlerin en iddialı otomobillerinden olmayı sürdüreceğine inanıyoruz. Hafif ticari araçlarda ise Fiat Professional markamız yılı pazar ikincisi olarak tamamladı. Fabrikamızın üretim bandından, 6 milyonuncu aracımızı indirdik. Doblo ise 2 milyon adet gibi önemli bir üretim eşiğini aştı” ifadelerini kullandı.