Türkiye’de çok sayıda sektörde gerçekleştirdiği çalışmalarla yapay zeka ve analitik alanında değer yaratan SAS bir ilke imza atarak Partner Republic iş birliğiyle; mobil oyun mağazalarında 1 milyon indirmeye sahip Funika Games’in oyunlarında reklam gelirlerinin artmasını sağlayacak önem bir proje geliştirdi. Çukur isimli oyunuyla App Store’da en popüler oyunlar arasında yer alan Funika Games ile yapılan iş birliğiyle hem in-game ad hem de dijital reklam sektöründe yeni bir açılım sağlanması planlanıyor. Projeyle birlikte Data Management Platform (DMP) yapılarıyla entegrasyonun bir sonucu olarak; reklam görüntüleme süreci daha verimli hale getirilerek kullanıcının konumu, ilgi alanları, kullanıcı deneyim davranışına uygun reklamın anlık olarak gösterilmesi ve hem Android hem de iOS işletim sistemlerindeki mobil uygulamalar dünyasına çok hızlı entegre olarak uygulamaların reklam geliri sağlaması süreçlerinin hızlandırılması amaçlanıyor.
Adtech konusunda ürünleştirme hazırlığında olan Partner Republic ve Funika Games, SAS® 360 Match platformunun uluslararası deneyiminden faydalanarak, önümüzdeki iki ay içinde ürünleştirme sürecini de tamamlamayı planlıyor.
Mobil oyunlarda kullanıcı profiline göre reklam gösterimi
SAS Güneydoğu Avrupa İş Ortaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tuğrul Altıner, “Gelir kaynağı haline dönüştürülen plaftormlara ilginin gün geçtikçe arttığı bugünlerde oyun sektörü gibi büyüyen bir sektörde ilklere imza atmanın gururu ve heyecanı içindeyiz. Funika Games ile yaptığımız projenin bu sektörde örnek bir çalışma olacağına inanıyoruz.Proje kapsamında DMP platformlarıyla entegrasyon sağlanarak reklam görüntüleme sürecinin daha verimli hale getirilmesi, kullanıcının konumu, ilgi alanları, kullanıcı deneyim davranışına uygun reklamın anlık olarak gösterilmesi sağlanacak. Bunun sonucunda da Funika Games’in reklam gelirlerinin arttırılması hedefleniyor” dedi.
Partner Republic Genel Müdürü Demet Yarkın ise şunları söyledi: “Partner Republic olarak bir yıl içinde 100 kat büyüme sağlayarak yeni ürünler geliştirmeye devam ediyoruz. Oyun sektöründe de müşterilerin profillerini çıkartmak ve analiz etmek marka verimliliği için büyük önem taşıyor. SAS ile olan iş birliğimizle farklı sektörlerden başarılı firmaların dijitalleşme süreçlerinde müşteri deneyimi odaklı projeler üretmeye devam edeceğiz.”
Funika Games Genel Müdürü Civan Sözkesen ise “Funika Games oyun sektörüne pek çok uygulama sağlayan büyüyen bir yazılım şirketidir. Yayında olan ve devam eden mobil oyunlarımızdan elde ettiğimiz deneyim ve toplam kullanıcı sayılarını göz önünde bulundurduğumuzda sektörün önemli bir ihtiyacını karşılamak için SAS ve Partner Republic ile adtech konusunda açılım yapacak kapsamlı bir anlaşmaya imza attık” sözlerini ifade etti.