Teknopark İstanbul’da faaliyet gösteren Pusula.ai, Türkiye’de makine öğrenmesi ve derin öğrenme üzerine endüstrinin ihtiyaçlarını doğrultusunda yerli projeler ve yapay zekâ temelli yazılımlar geliştiriyor. Şirket, fabrikalarda sensörler aracılığıyla toplanan verileri birleştirip yapay zekayla işleyerek kestirimci bir yaklaşım sergiliyor. Bu yaklaşım sayesinde muhtemel bir arızanın yeri ve zamanı çok yüksek bir doğruluk oranıyla tespit edilip arıza çıkmadan bakım yapılmasına imkan sağlanıyor. Pusula.ai, üretimde yaşanan plansızlıklar nedeniyle oluşabilecek kalite ve maliyet kaybını da azaltan öngörüleri sayesinde önleyici yazılımlar geliştiriyor. Böylece bakım maliyeti ve plansızlıklar nedeniyle kaynaklanan üretim kayıpları azalıyor. Özellikle büyük hacimli üretimlerde plansız, beklenmedik yaklaşımların kaliteyi düşürerek maliyetleri inanılmaz oranlarda artırdığı göz önüne alındığında şirketin yapay zeka çözümü kuruluşlar için önemli faydalar sağlıyor.
Sepette bırakılan ürünler nedeniyle oluşan zarar telafi ediliyor
Geliştirdiği bir diğer yapay zeka tabanlı projesini Avrupa Birliği’ne sunan Pusula.ai; global bir market zincirinin e-ticaret sitelerinde kullanıcılar tarafından sepete eklenen ancak satın alınmayan ve kısa sürede bozulan taze gıda, yaş sebze ve meyvede oluşan zayiat sorununun çözümüne de odaklanıyor. Pandemi nedeniyle artan internet alışverişleri özellikle taze gıda, sebze ve meyve alışverişinde yaşanan sepette bırakma sorunu nedeniyle talep tahminini ve stok yönetimini zorlaştırarak israfa neden oluyor. Pusula.ai, Avrupa Birliği çatısı altında veriye dayalı çalışan Avrupa Veri İnkübatörü Reach Programı tarafından tanımlanan bu problemin çözümüne ilişkin çalışmalarını AB’ye sundu. Pusula.ai’ın yapay zeka tabanlı çözümü, e-ticaret sitelerindeki müşterilerin geçmiş davranış verilerini, profilini, ilgi alanlarını, davranış verileri inceleyerek her müşteriden maksimum getiri sağlarken, yeni müşteri edinme ve müşteriyi elde tutma oranını da artırıyor. Pusula.ai’ın yapay zeka modeli; müşterinin hangi sayfalarda vakit geçirdiğini, sepete eklediği ürünü satın alıp almadığını inceliyor ve satın alma davranışı gerçekleştirmek için müşteri profiline göre uygun zamanda, uygun ürün önerilerinde bulunup satın alma olasılığını artırıyor.
e-ticaret sitelerinde 100 kişiden 70’i sepette ürün bırakıyor
Pusula.ai’ın kurucularından Elektronik Mühendisi Dr. Kayhan Eritmen konuya ilişkin yaptığı açıklamada: “e-ticaret sitelerinde 100 kişiden 70’inin satın alma yapmadan, sepette ürün bırakarak çıkması global bir sorun. Business Insider 2016 Raporu’na göre; sepette bırakma nedenine bağlı yıllık maliyet kaybı dünyada 2 trilyon 750 milyar dolar. Pusula.ai olarak; uzun dönemde firmaya zarar veren sepette bırakmaları geri döndürecek yapay zeka yazılımları geliştiriyoruz. Şirketlerin doğru zamanda, doğru müşteriyi seçebilmelerini ve cazip öneriler sunabilmelerini sağlıyoruz. Biz ölçek ayırımı yapmadan e-ticaret yapan her işletmeye bu hizmeti veriyoruz. Yurt dışı menşeili büyük bir e-ticaret firmasıyla çalışıyoruz. Genel ve geleneksel yapay zeka modelleri yerine; probleme özel, yenilikçi ve kullanıma hazır ürünler üretiyoruz. Akademik ve pratik bilgi birikimimiz ile rakiplerimizden birkaç adım öndeyiz” şeklinde konuştu.