Mercedes-Benz, Alabama Tuscaloosa’daki montaj fabrikasında yeni bir dijital üretim sistemini test ediyor. Başarılı olursa, otomobil üreticisi sistemi dünya çapındaki fabrikalarında uygulamayı planlıyor.

MO360 adlı üretim sistemi, araç üretiminde neler olup bittiğine dair eksiksiz ve güncel bir veri resmi sağlamak için yapay zeka ile birlikte Nesnelerin İnterneti (IoT) teknolojisini kullanıyor.

Mercedes-Benz AG’nin üretim ve tedarik zinciri yönetiminden sorumlu yönetim kurulu üyesi Jörg Burzer, konuyla ilgili “Her şey verilerle ilgili. Montaj hatlarında yüksek verimlilik kazanımlarını şimdiden görebiliyoruz” ifadelerini kullandı.

Halihazırda dünya çapında 30’dan fazla tesiste kısmen kullanımda olan MO360, donanım ve yazılım kullanan dijital bir ekosistem olarak tanımlanıyor. Almanya’nın Sindelfingen kentinde Eylül ayında açılacak olan yeni Fabrika 56 tam sistemi kullanıyor. Buradaki fikir, akıllı telefon uygulamasının basitliği ile hattaki bireysel araçların üretimini takip edecek, gerçek zamanlı numaralar sağlayacak bir platform kullanmak. Bunu, üretim kontrolüne kadar her sensör için geçerli olan tek bir kontrol yazılımı dili olan “Integra” kullanarak yapıyor.

Ana şirket Daimler ve Mercedes-Benz’in baş bilgi sorumlusu Jan Brecht, ise “Tüm ekipler dijital araçları optimize etmek ve geliştirmek için üretimden sürekli geri bildirimlerden sistematik olarak yararlanıyor. Dijital araçları optimize etmek ve geliştirmek için üretimden gelen sürekli geri bildirimleri sistematik olarak kullanıyorlar” diye konuştu.

Sistem üretim ve kontrol konularına dikkat ediyor. Üretim hattında bir sorun ortaya çıkarsa, sistemin yapay zekası soruna bakıp diğer fabrikalardan alınan karşılaştırılabilir bilgilerle karşılaştırabiliyor ve hattaki işçilere bir çözüm önerebiliyor.

Tuscaloosa fabrikasının başkanı ve CEO’su Michael Goebel, de “Yapay zeka büyülü değil” diyerek şunları söyledi:

“Yapay zeka temelde büyük miktarda verideki kalıpların tanınmasıdır. Kaliteyle ilgili tüm olaylardan veri topluyoruz. AI geçmişte benzer kalıplar bulabilir ve bu sorunu hafifletmek için uygun adımı çıkarabilir. Bu sadece bir kişinin bireysel deneyimlerinden değil. Algoritma, tüm tesislerin deneyiminden yararlanabiliyor”

MO360’ın diğer yönleri arasında ekipmanın onarılması veya değiştirilmesi ve tesisler arasındaki lojistiğin iyileştirilmesi yer alıyor. Programın bir diğer yönü de kalite denetimleri de dahil olmak üzere bilgilerin dijital biçimde verildiği kağıtsız fabrika. Şirket, bunun yalnızca Sindelfingen fabrikasında yılda 10 ton kağıt tasarrufu sağlayacağını tahmin ediyor.

Mercedes-Benz, dijital atölye yönetimi gibi sistem parçaları Tuscaloosa fabrikasında zaten uygulanırken, sistem sonunda otomobil tedarikçilerine de entegre edilebileceğine, sistemin üretim verimliliğini 2022’ye kadar yüzde 15’ten fazla artıracağına inanıyor.

Author

Write A Comment