Dünya analitik lideri SAS, iş ortakları Artı & Artı ve Partner Republic, Türkiye’nin öncü moda ve giyim markası Koton ile iş birliği yaptı. Projede SAS, Viya ve Customer Intelligence 360 analitik ve pazarlama platformlarıyla 360 derece müşteri görünümü sunarak Koton’un dijital dönüşüm sürecine sezon ve sezon öncesi planlamaları için verimliliğe ve müşteri memnuniyetinin artırılmasına katkı sağlayacak. SAS Güneydoğu Avrupa Genel Müdürü Tayfun Topkoç, Koton iş birliğine dair “Veri analitiğinin ve yapay zekanın gücünden yararlanarak sadece sipariş süreçlerinde değil üretim planlama açısından da önemli sonuçlar elde etmeyi hedefliyoruz” dedi.
E-ticaret ve perakende sektörlerine artık kullanıcılar yön veriyor. Şirketler müşteri deneyimini ve memnuniyetini en üst düzeye yükseltmek için veri analitiğinin ve yapay zekanın gücünden yararlanıyor. SAS, Türkiye’de gerçekleştirdiği önemli çalışmalarla yapay zeka ve analitik alanında değer yaratmaya devam ediyor. SAS, Türkiye’nin en büyük sistem entegratörlerinden Artı & Artı ve SAS ekosistemindeki müşteri deneyimi tasarımı konusunda projeler üreten Partner Republic ile Türkiye’nin öncü perakende mağazalarından Koton’a veri odaklı bir proje geliştiriyor. Güncel araştırma raporlarına göre pazarlama ve perakende sektöründe müşterilerine sunduğu çözümleriyle lider konumunda olan SAS, bu projeyle Koton’un verimlilik odağındaki dijital dönüşüm sürecine değer katmaya hazırlanıyor.
Projede Koton’un hem mevcut sezonda hangi ürünlerin ne kadar satacağına ilişkin sezon içi planlama yapabilmesi, hem de sonraki sezonlar için sipariş vermeden önce hangi ürünlere ne kadar talep olabileceğini analitiği dijital dönüşümün merkezine konumlandırarak tahmin edebilmesi ve bu sayede satın alma planlarının yapılabilmesi amaçlanıyor. SAS, aynı zamanda satışlarda beklenenin dışında dalgalanmaların gerçekleşmesi durumunda müşterilere doğru ürünleri doğru promosyonlarla sunabilmek adına da aktif pazarlama tekniklerinin uygulanması için modeller sağlıyor. Projeyle birlikte hem talepler öngörülebiliyor (demand sensing) hem de ilgili talepler çeşitli proaktif yöntemlerle istenilen tarafa yönlendirilebiliyor (demand shaping). Ayrıca projede görüntü işleme teknikleriyle sezon öncesi trendlerin tespit edilmesine ilişkin ileri analitik çalışmalara da yer verilmesi planlanıyor.
Veri analitiğiyle perakende sektöründe verimlilik artıyor
SAS Güneydoğu Avrupa Genel Müdürü Tayfun Topkoç projeyle ilgili olarak şu sözleri ifade etti: “Dijital davranışsal verilerle klasik mecra ve offline satış verilerinin birleştirilmesi planlamada büyük ihtiyaç haline geldi. Tek başına eski satış verilerine bakarak güncel satışları tahminlemek çok zor. Üstüne fiyat hareketleri, promosyonları ve rakiplerin pazarlama aksiyonlarını da bu tahminlerde dikkate almak önemli. Bunun sonucunda tahmin başarısı arttırılabiliyor. Tahmin başarısının artışı, elde kalma ve yoka düşme gibi durumların azaltılması müşteri memnuniyetini de beraberinde getirmekte. Koton gibi hazır giyimde lider bir markaya katkı sağlayacağımız için çok heyecanlıyız. SAS olarak yurtdışında önde gelen hazır giyim markalarına analitik çözümler sunuyoruz. Şimdi de bir Türk markasıyla başarı hikayeleri oluşturmak en büyük hayalimiz. Veri analitiği ve yapay zekadan yararlanarak farklı kanallardan verilerin kullanımıyla bir sonraki sezonda sunulacak ürünlere gelecek talebi ön görmeyi ve sadece sipariş süreçlerinde değil, üretim planlama açısından da önemli çıktılar elde etmeyi hedefliyoruz.”
Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu ise “Koton ürünlerinin yüzde 85’i Türkiye’de üretiliyor. Her yıl da yerli üretim oranını artırarak ilerliyoruz. Hızlı moda sektöründe satış rakamlarının düştüğü bir dönemde Koton’un satışlarında yüzde 30 artış yakaladık. Son yıllarda sektör ortalamasının üzerinde gerçekleştirdiğimiz büyümemizle güçleniyoruz. Güçlenmeye ve dünyada bayrağımızı dalgalandırmaya devam edeceğiz. Piyasada etkin rekabet için, veri odaklı dijital dönüşüm ve ileri analitik yöntemlerle Koton’u 2030’lara taşıyacak yatırımlarımıza devam edeceğiz” sözlerini ifade etti.