Türkiye’ye bugüne kadar 100 milyon TL yatırım yapan, bir girişim sermayesi yatırım firması olan Esor Investments, projelerinde başarılı olmak isteyen ve yatırımcı arayan girişimcilere önerilerde bulundu. Esor Investments kurucu ortağı Şevki Kuyulu, “Girişimcilerin çözüm sunacakları segmenti çok iyi tanımaları, gerçeklerini ve operasyonunu içselleştirmeleri ve kullanacakları teknolojideki gelişmeleri, olanakları çok iyi analiz edip, bu teknolojiler konusunda bilgi dağarcıklarını maksimize etmeleri gerekiyor” dedi.
Gerek dünyada gerekse Türkiye’de yeni girişimler gün geçtikçe artıyor. Girişimcilerin önündeki en zorlu parkur ise inandıkları projelerinde başarıyı yakalayabilmek ve projeleri için bir yatırımcı bulabilmek. Türkiye’ye bugüne kadar 100 milyon TL yatırım yapan Esor Investments, bir girişimde başarılı olmak isteyen ve yatırımcı arayan girişimcilere önerilerde bulundu. Esor Investments kurucu ortağı Şevki Kuyulu, girişimcilerin çözüm sunacakları segmenti/domain’i çok iyi tanımalarını, gerçeklerini ve operasyonunu içselleştirmelerini ve kullanacakları teknolojideki gelişmeleri, olanakları çok iyi analiz edip, bu teknolojiler konusunda bilgi dağarcıklarını maksimize etmeleri gerektiğini belirtiyor. Bu yaklaşımın girişimcilerin yurtdışına açılmaları için de anahtar olduğunu belirten Kuyulu, “Özellikle e- ticaret, finans ve telekomünikasyon alanlarında Türkiye pazarında üretilecek ve müşteri tarafından kabul görmüş spesifik çözümlerin yurtdışında da önemli bir talep göreceği düşüncesindeyim” diyerek, önerilerini ise şöyle sıralıyor:
Değişimleri ve yeni fırsatları değerlendirin: Teknolojinin gelişen yetenekleri (internet hızı, işlemci hızı, yapay zekâ algoritma kabiliyetleri) ile pandeminin çok hızlandırdığı, iş dünyası ve tüketici transformasyonu sonucu, hayat ve tüketim alışkanlıkları, vakit ayrılan konular ve rekabet alanları hızla değişiyor. Bu değişimler aslında fırsatları da getiren/oluşturan olgu. Örneğin, internet hızları gelişmeseydi, bugün yaşamımızda çok önemli yer tutan sosyal medya var olamayacaktı. Tarihte olduğu gibi değişimler hep yeni fırsatlar doğuruyor. Bu değişimlerin getirdiği fırsatlara bilgi ve görgü olarak hazır olanlar, bu değişimi öngörenler çok başarılı oldular. Eski bir örnek olarak, Steve Jobs, Bill Gates, Larry Ellison gibi çok başarılı kişilerin benzer yaşlarda olmalarını, bilgisayar devrimine/değişimine herkesten daha hazır ve fırsatları daha erkenden kavramalarına bağlamak gerekir. Özet olarak, değişimleri ve bu değişimlerin hem kurumsal hem toplumsal hayatta getireceği tüketim/kullanım alışkanlıklarında yapacağı değişiklikleri ve yeni fırsatları değerlendirmenin çok önemli olduğunu düşünüyorum.
Bilgi sahibi olun: Bu değişimi yakalayabilmek için ise belli bir dikeyde bilgi sahibi olmak, işin, operasyonun, tüketimin nasıl şekillendiğini detaylı bilmek çok önemli. Bu sayede de o işte/dikeyde/domain’de yaşanan problemleri gözlemek ve bu problemlere/ihtiyaçlara gelişen teknoloji ile daha efektif çözümler üretmek başarının ilk adımı bence.
Teknolojiyi iyi takip edin: Diğer yandan gelişen teknoloji yetenekleri ile bu iş yapış şekillerini değiştiren/kolaylaştıran/daha az maliyetli hale getiren çözümleri oluşturmak, teknolojiyi ve o segmenti iyi takip etmekle mümkün. Bu saptamaların üzerine, oluşturulacak kullanıcı dostu, kolay ulaşılabilir, hızlı uyarlanabilir çözümlerin hazırlanması başarı için gerekli diğer faktörler.
Rekabeti gözden kaçırmayın: Bu adımlar planlanır/ uygulanırken rekabete gözden kaçırmamak gerekiyor. Sizle benzer fikri başkasının da düşünmemiş olması az bir ihtimaldir. Dolayısı ile rekabetin ne yaptığı devamlı olarak takip edilmeli ve kompleksiz bir şekilde doğru yaptıkları çözüme entegre edilmeli.