Ford Otosan Operasyonlar Genel Müdür Yardımcısı Güven Özyurt, firmanın resmi blogundaki köşe yazısında Endüstri 4.0 ve İleri Üretim Teknoloji Süreçleri ile desteklenen “Geleceğin Fabrikası” olma hedeflerine ilerleyişlerinde önemli bir adım attıklarını ifade ederek Trim 2 Hattı Kitting (Araç Bazlı Malzeme Sevkiyatı) projelerini anlattı.

Özyurt, tamamen kendi tasarımları olan mekanik, elektrik ve yazılım altyapısının şirketlerinin öz kaynaklarıyla tasarlayıp devreye aldıkları projeye ilişkin bilgiler verdi.

Firmanın Yeniköy Montaj ve Üretim Planlama ekipleri tarafından gerçekleştirilen proje ile hat kenarı stoklarını kaldırdıklarını ifade eden Özyurt, tam otomasyonla, parçaların sıralı bir şekilde araç ile eşleştirilmesine imkan verdiklerini belirtti.

Gün geçtikçe artan araç ve parça çeşitliliği nedeniyle akışlarını değiştireceklerini söyleyen Özyurt, gelecekte hemen hemen her müşteriye ayrı özel araçlar üretecek hale geleceklerini ve bir yandan da değişen müşteri beklentisi ile teknolojik trendlerin yanında çevresel faktörlerden ötürü klasik içten yanmalı motorlara sahip aktarma sistemleriyle elektrik tahrikli sistemlerin bir arada yaşayacak olması gerektiğini vurguladı.

Özyurt, geri ödeme süresi 2,5 yıl olan projeleri sayesinde, her bir araca özel hazırlanmış parça grupları pick to light ile desteklenen sıralama alanında, proje için özel tasarlanmış tekerlekli sehpalara yüklenerek otomatik bir şekilde AGV’lerle hat kenarına sevk edildiğini ve ilgili rotada parça ikmal trafiğinin yüzde 28 oranında azalmasına olanak tanıdığını dile getirdi.

Hat kenarına gelen tekerlekli sehpaların özel tasarım eşleştirme ekipmanları ile yürüyen hatta aracın yanına konumlandırılıp hat üzerinde araçla birlikte hareket ettiğini ifade eden Özyurt, “Operatörlerimiz bu şekilde araca takacakları parçalara en fazla 1 m. mesafeden ulaşabildiği için yürüme ve parça taşıma kaynaklı verimsizlikleri ortadan kaldırmış oluyoruz. Üretim hattı sonunda boşalan tekerlekli sehpalar da otomatik bir şekilde hattan dışarı çıkıyor ve AGV yardımıyla tekrar sıralama alanına dönüyor. Tüm bu çevrim insan eli değmeden, otomatik olarak tamamlanıyor. Böylece de Ford Otosan bünyesinde tam otomatik çevrimli ilk kitting uygulaması olarak öne çıkıyor” dedi.

AGV’ler Tam Zamanında Parça Sevkiyatı Sağlıyor

Projede kullanılan doğal yönlendirmeli AGV’lerin üretim hattı ile haberleşerek tam zamanında parça sevkiyatını sağlaması dolayısıyla bir ilk olduğunun altını çizen Özyurt, “Hat kenarı stokların kalkmasıyla yürüme, parça taşıma, eğilme gibi ergonomi ve iş güvenliği riskleri azaltıldı ayrıca alandaki ekipmanların kablosuza dönüştürülmesiyle endüstriyel hijyen (sessiz fabrika) performansında önemli iyileştirme elde edildi” ifadelerini kullandı.

Proje ile birlikte gelecek dönem fabrikalarında hedefledikleri hat kenarı sıfır stok vizyonlarını bugünden deneyimleme fırsatı bulduklarını dile getiren Özyurt, ayrıca söz konusu süreçte kendi tasarımları olan AGV’lerinin de çalışmaya başlayacağını açıkladı.

Özyurt, tüm projelerde kendi insan kaynaklarının yanı sıra yerli iş ortaklarının gelişimine de destek verdiklerini söyleyerek projede görev alan iROB, Cansın İnovasyon ve Kalesan’a teşekkür ederek yazısını tamamladı.

Author

Write A Comment