Ev geliştirme perakendeciliğinin lideri Koçtaş’ın 2018 yılında perakende teknolojilerini kendi işgücüyle hayata geçirmek amacıyla kurduğu Koçtaş Ar-Ge merkezi son bir yılda 6 ödül ile ödüllendirildi. Koçtaş Ar-Ge merkezi, geçtiğimiz yıllardaki başarılarına bu yıl da yenilerini ekleyerek IDC Türkiye CIO Summit 2022’da toplam 4 ödüle layık görüldü.
Dijital dönüşüm ve teknolojik alt yapısına yaptığı yatırımlarla perakende sektöründe fark yaratan Koçtaş’ın 2018 yılında açtığı Ar-Ge merkezi, perakende sektörünün en çok odaklandığı konular arasında yer alan müşteri deneyimini en üst seviyede karşılamak için yenilikçi projeleri hayata geçirmeye aralıksız devam ediyor. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı denetiminden geçerek ‘Yerinde Ar-Ge’ lisansı alan ve sektörünün ilklerinden olan Ar-Ge merkezi, Koçtaş’ın dijital dönüşüm sürecine de ivme kazandırıyor.
Koçtaş Ar-Ge merkezinde hayata geçirilen projeler ise aldıkları ödüllerle Koçtaş’ın bu alandaki başarısını taçlandırıyor. Son bir yılda dijital dönüşüm projeleriyle 6 ödül kazanan Koçtaş, 2022 yılının ilk yarısında da 4 ödülün sahibi oldu. Sektörün en prestijli ödüllerinden olan IDC Dijital Dönüşüm ödüllerinde “Kiosk Uzaktan Satış Modeli” projesi ile Customer Experience, “Koçtaş Tedarikçi ve Ürün Yönetim Portalı” projesi ile IT Cost Efficiency, “Koçtaş Çevik Portföy Yönetimi” projesi ile Future of Work – Metrics & KBIs, “Bulut Tabanlı Sanal Güvenli Ofis” projesi ile Future of Work- Borderless Organization kategorilerinde ödüller kazanarak dijital dönüşüm alanındaki başarılarını sürdürüyor.
Koçtaş Ar-Ge ve Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Uğur Serkan Taşkın, konuyla ilgili yaptığı açıklamada perakende sektöründe teknolojileri takip eden değil, öncülük eden bir şirket olma hedefiyle Ar-Ge merkezinde projeler hayata geçirdiklerini belirtti. Taşkın sözlerini şöyle sürdürdü: “Perakendede rekabet avantajı yaratan unsurların başında veri yönetimi ve analitik çalışmalar geliyor. Bu çalışmaların etkin bir şekilde yapılabilmesi teknoloji ihtiyacını da beraberinde getiriyor. Bu anlayışla 2018 yılında perakende teknolojilerimizi kendi işgücümüzle hayata geçirdiğimiz Koçtaş Ar-Ge merkezimizi kurduk ve teşvik almaya başladık. Pandemi sürecinde yaşanan değişimlere uzun yıllardır yatırım yaptığımız altyapımızla hızla uyum sağladık ve birçok projeyi uygulamaya aldık. Bugün geldiğimiz noktada gündemimizde Ar-Ge ve çevik takımlarımızın üzerinde çalıştığı onlarca proje ve planlama bulunuyor. Teknoloji geliştirip satabilen bir yapı oluşturma misyonuyla çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Ar-Ge faaliyetleri yürütmek ve bunu bir kültür haline getirmek şirketimizin öncelikli hedefleri arasında olmaya devam edecek. Bu çalışmalarımızın ödüllendirilmesi ise motivasyonumuzu artıran en önemli unsurlardan” dedi.
Ödül Alan Projelerin Detayları
Kiosk Uzaktan Satış Modeli:
Koçtaş mağazalarımızda, eticaret altyapımız üzerinden kullanılan kiosk cihazlarımızda müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek için müşteri temsilcilerimiz ile sesli ve görüntülü olarak görüşme yapmak ve uzaktan kontrol ile müşteriyi satış için yönlendirmek amacıyla hayata geçirilmesi planlanan bir modeldir.
Koçtaş Tedarikçi ve Ürün Yönetim Portalı:
Koçtaş’ın tedarikçilerle beraber yürüttüğü tüm süreçlerin manuelliğini ortadan kaldırarak tedarikçilere kullanımı kolay tek bir sistem üzerinden süreçlerini ilerletebileceği bir ortam oluşturarak sistemsel izlenebilirliği sağlayan, manuel kontrolleri ortadan kaldıran ve Koçtaş iş süreçleriyle entegre farklı sistemlerle konuşabilen bir platformdur.
Koçtaş Çevik Portföy Yönetimi:
Çevik yöntemlerle çalışan takımların portföy yönetimi için kullanacakları teknolojik altyapıyı oluşturarak, tüm organizasyonun Agile bakış açısı ile backlog takibini şeffaflaştırmak, iş yapış şekillerini sadeleştirerek doğru ölçümlerle takımların kendine ayna tutmasını sağlarken hayatlarını kolaylaştırmak ve çevik etkinlikler için tek platform üzerinden planlama, retrospektif, roadmap oluşturma gibi ihtiyaçları karşılamak amacıyla kullanılan dijital ve yenilikçi bir platformdur.
Bulut Tabanlı Sanal Güvenli Ofis:
Hibrit düzende çalışmanın başlaması ile birlikte çalışanların farklı mekanlarda çalışırken, ofiste oluğu gibi gerekli ortamlara erişebilmesi ve güvenli olarak çalışmalarını sürdürebilmesi kritik önem taşıyor. VPN yapılması, güvenli erişim kontrolü sağlanması ve güvenli internet kullanımını tek çatı altında toplamak kullanıcılar için kolaylık sağlıyor. Proje kapsamında kullanıcılar özelinde kaynak kullanımı ve anlık raporlama gibi özellikler ile de uzaktan problem analizi ve çalışan problemlerine müdahale de kolaylaşmış durumda.