Adaylarla işvereni bir araya getiren uygulama 24 Saatte İş’in verilerine göre, Türkiye’de yeni bir kavram olan ‘bulut mutfak’ modeline adayların ilgisi yoğun oluyor. Türkiye’de bulut mutfağın öncülerinden Avane Clouds Kitchen’ın ilan detaylarının incelenme oranı zincir restoranlara göre ortalama yüzde 220 daha fazla iken, ilanlarına gelen başvuru sayısı ise yine zincir restoranlara gelen başvuru sayısından ortalama yüzde 185 daha fazla.
Pandeminin etkilediği pek çok sektörden biri de yeme-içme sektörü oldu. Pandemi ile başlayan değişim süreci birçok sektörü etkilediği gibi yeme-içme sektörünün de iş yapış şekillerini etkiledi. Kısıtlamalarla beraber restoran ve kafelerin neredeyse tamamen online sipariş ve paket servise dönmesi yeme-içme sektöründe yeni iş modellerinin doğmasına zemin hazırladı. Bunlardan biri de “bulut mutfaklar”. Restoran ve kafeler çalışacak eleman bulmakta güçlük çekerken, pandemiyle dengeleri alt üst olan yeme-içme sektörünün yeni gözdesi ve belki de kurtarıcısı olan yeni iş modeli “bulut mutfaklar” adayların da gözdesi haline gelmeye başladı. Adaylarla işvereni bir araya getiren uygulama 24 Saatte İş, adayların bu ilgisini gündeme taşıdı.
Yeni konseptler gençlerin ilgisini çekiyor
Yeme-içme sektörü çalışan bulmakta zorlanırken yeni konseptler özellikle gençlerin ilgisini çekiyor. Hem çalışma kültürü hem de iş modeli olarak yenilikçi ve değer katan şirketler eski şirketleri gölgede bırakıyor. 24 Saatte İş’in açıkladığı verilere göre, “bulut mutfak” konseptinin Türkiye’deki öncülerinden Avane Cloud Kitchen’ın iş ilanı başvurularına 24 Saatte İş adaylarının ilgisi oldukça yoğun. 2020’nin Ekim ayında kurulan Avane Clouds Kitchen, 2022 sonunda 35 şubede 1000’den fazla dijital restoranda 2 bin kişiyi, 2024 sonunda 125 şubede 3500’den fazla dijital restoranda 8 bin kişiyi istihdam edeceklerini açıkladı. Bugüne kadar 450 bin kişiyi bir işe yerleştiren 24 Saatte İş’in verilerine göre, özellikle pandemiyle birlikte restoran ve kafelerdeki eleman ilanlarına başvurular azalırken, yeni model “bulut mutfaklar” ilanlarına adaylar yoğun ilgi gösteriyor.
Türkiye’de yeni bir kavram
“Bulut mutfak” kavramının Türkiye’de yeni bir kavram olduğunu belirten 24 Saatte İş’in kurucu ortağı Mert Yıldız, “Türkiye’de yeni bir kavram olan ‘bulut mutfakta (cloud kitchen)’ tek bir mutfaktan onlarca farklı dijital restoran sadece paket servis üzerinden hizmet veriyor. Restoranların sadece fiziksel olarak menülerinin bulunduğu bu sistemde restoranlar yalnızca o bölgeye değil birden fazla lokasyonda da hizmet verebiliyorlar. Daha düşük kira, daha düşük maaş yükü ve daha düşük yatırım maliyeti ile restoranlar için devrim niteliğinde. İş ortağımız yerli çoklu bulut mutfak Avane Clouds Kitchen’ın işe alım süreçlerini desteklerken bu modelin yarattığı farkı yakından takip edebiliyoruz. Tek bir mutfaktan 30’dan fazla dijital restoranın sadece paket servis üzerinden hizmet verdiği Avane Cloud Kitchens, farklı mutfak türlerini de bünyesinde barındırmasıyla öğrenmeye, gelişmeye ve paylaşmaya istekli kişilere büyük kariyer fırsatları sunuyor” dedi.
Adaylar bu hızlı değişime ayak uyduruyor
Bulut mutfağın yenilikçi çözümler arayan 24 Saatte İş adayları tarafından da yoğun ilgi gördüğünü belirten 24 Saatte İş’in kurucu ortağı Gizem Yasa, şunları söyledi:
“Uygulamamızdaki adayların başvurularını ve yeme-içme sektöründeki şirketlerin ilanlarını inceledik. Avane Clouds Kitchen ilan detaylarının incelenme oranı zincir restoranlara göre ortalama yüzde 220 daha fazla iken Avane Clouds Kitchen’ın ilanlarına gelen başvuru sayısı yine zincir restoranlara gelen başvuru sayısından ortalama yüzde 185 daha fazla. İş arama ve işe alım konusunda radikal yenilikler yapmaya çalışan bir teknoloji şirketi olarak, hayat düzenimizin ve alışkanlıklarımızın değiştiği bu dönemde yeniliklere adapte olmanın öneminin son derece farkındayız. Uygulamamızdaki adayların da bu hızlı değişime ayak uydurması ve yaptığı işin hakkını veren yenilikçi girişimlere ilgi göstermesi bizi çok sevindiriyor. Bu iş ortaklıkları geliştikçe ve yeni dünyanın yeni şartlarına adapte olan şirketler yükseldikçe bu durumun en büyük kazananı kullanıcılar ve adaylar oluyor.”