- Tüketiciler 2030 yılına kadar hibrit alışveriş merkezi deneyimlerinin yaygınlaşmasını bekliyor.
- Tüketiciler, evlerine yakın, ağa bağlı fiziksel bir ortamda küresel deneyimlerin, etkileşimlerin ve sosyal bağlantıların keyfini çıkaracak.
- Artırılmış Gerçeklik gözlükleri, su geçirmez sanal gerçeklik gözlükleri, dokunsal kıyafetler ve eldivenler 2030 yılında alışveriş merkezlerini ziyaret eden tüketicilerin ekipmanları arasında yer alabilir.
Ericsson’ın (NASDAQ: ERIC) son ConsumerLab Raporu ‘10 Popüler Tüketici Trendi’ bulgularına göre; tüketicilerin alışveriş deneyimlerini gerçekleştirmeleri için geliştirilen, gerçek fiziksel ortamlara entegre edilmiş, bağlantı özelliğine sahip hibrit teknolojilerin, 2030 yılına kadar günlük yaşamın bir parçası haline gelmesi bekleniyor.
Aralık 2021’de Ericsson ConsumerLab tarafından 11.’si yayınlanan ‘10 Popüler Tüketici Trendi’ raporu, daha önce yayınlanan versiyona paralel olarak trendleri erken benimseyen tüketicilerin 2030 sürecine dair görüşlerini kapsıyor. Raporda, kurgusal “Everyspace Plaza” alışveriş merkezinde yaşanan hibrit alışveriş deneyimleri ele alınıyor.
Çalışmada; tüketicilerden, fiziksel tüketici deneyimini dijital teknolojilerle zenginleştiren 15 hibrit alışveriş merkezini değerlendirmeleri istendi. Neredeyse beş katılımcıdan dördü, test edilen 15 konseptin tamamının 2030 yılına kadar bir şekilde var olacağına inandığını belirtti.
Sanal Gerçeklik (VR), Artırılmış Gerçeklik (AR) ve programlanabilir malzemeler gibi teknolojiler, bu tür “yapı ve portal” olanaklarını mümkün kılacak.
Ericsson Araştırma’dan Sorumlu Başkanı Magnus Frodigh, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Alışveriş merkezlerinin yarı halka açık yapısı, gecikme sınırlarının daha kolay kontrol edilebileceği ve yeni nesil deneyimlerin erkenden sunulabileceği anlamına geliyor. XR cihazları, alışveriş merkezinde aynı zamanda tüketicilere de sağlanarak seçili uygulamalarla özel ağların oluşturulmasına olanak tanıyabilir.”
Kapsamlı araştırmalara dayanan ConsumerLab ‘10 Popüler Tüketici Trendi’ raporu, dünya genelinde teknolojileri erken aşamada kullanmaya başlayan yaklaşık 57 milyon kişinin beklentilerini ve tahminlerini temsil ediyor.
Ericsson Consumer & IndustryLab, Araştırma Gündemi Başkanı ve 2011’de başlangıcından bu yana ‘10 Popüler Tüketici Trendi’ raporunun çalışmalarını yürüten Dr. Michael Björn, “2030 yılında Artırılmış Gerçeklik gözlükleri, su geçirmez Sanal Gerçeklik gözlükleri, dokunsal kıyafetler ve eldivenler gibi pahalı teknolojilere sahip ürünler henüz yeterince yaygınlaşmamış olabilir. Öte yandan bu ürünler düşük maliyetle alınabilir hale gelirse o zaman istenen sayıda tüketicinin günlük alışveriş merkezi deneyimini geliştirmek için kullanılabilir” dedi.
Björn, sözlerine şöyle devam etti: “Çalışmaya katılan tüketicilerin yüzde 35’i alışveriş merkezlerinin evlere nazaran daha çok yeni nesil teknolojilere sahip olacağını düşünürken, yüzde 14’ü ise aynı fikirde değil. Sinema, oyun salonu, konser salonu, bowling salonu ve daha fazla etkinlik alanını içeren alışveriş merkezleri, uzun süredir ileri teknolojilerin odak noktası oldu. Muhtemelen önümüzdeki dönemde de bu rolü oynamaya devam edecek.”
Björn ayrıca, raporun hibrit alışveriş merkezlerinin yaşama olumlu ve sürdürülebilir bir şekilde katkıda bulunacağına dair tüketici inancının da altını çizdi: “Çalışmaya katılanların yüzde 32’si yüksek teknolojilere sahip alışveriş merkezlerinin küçük kasabalara ve kırsal alanlara taşınmayı daha uygun ve çekici hale getireceği konusunda hemfikir. Yüzde 13’lük bir kesim ise bu düşüncede değil.”
Ayrıntılar
10 Popüler Tüketici Trendi 2030 – Hibrit Alışveriş Merkezi:
1. Hepsi Şimdi Arena
Hem aktör hem de izleyici olabilirsiniz, ancak bu üç boyutlu deneyim sizi heyecanlandıracak mı yoksa korkutacak mı? Neredeyse 10 tüketiciden 8’i, telepresence (telebulunma) teknolojisinin sanatçıların sanki oradaymış gibi dijital olarak performans göstermelerine olanak tanıyacak etkinlik salonları hayal ediyor.
2. Üç Boyutlu Güzellik Salonu
Bıçak altına yatmaktan kaçınmak birçok kişi için cazip bir güzellik seçeneğidir. 10 tüketiciden 7’si alışveriş merkezlerinde görünümleri dijital olarak geliştirmek için hacimsel modelleme teknolojisini kullanan güzellik salonlarını görmeyi bekliyor.
3. Meta Terzi
Size ve avatarınıza özel hızlı moda: Her 10 Artırılmış ve Sanal Gerçeklik kullanıcısının 7’sinden fazlası alışveriş merkezinde gerektiğinde su geçirmez ve ihtiyaca göre nefes alabilen kumaşları kullanan bir terzi olacağını öngörüyor.
4. Anyverse Havuzu
Katılımcıların birçoğu imkansız dünyaların keşfini hayal ediyor. Tüketicilerin üçte ikisi, sıfır yerçekiminde uzayı deneyimlemek için oksijen tankı olan bir sanal gerçeklik başlığının kullanılacağı yüzme havuzları olacağına inanıyor.
5. Hibrit Spor Salonu
Birçok kişi için fiziksel güç ve zihinsel sağlık ayrılmaz bir bütündür. 10 tüketiciden 7’si, zihin sağlığına yönelik çok duyulu, kişiye özel AR/VR ortamına sahip zihinsel fitness merkezleri olacağını düşünüyor.
6. Bir Dilek Yazdır Atölyesi
Gelecekte talep üzerine onarım ve üretim yaygınlaşacak. Tüketicilerin yarısından fazlası, eski ürünleri geri dönüştüren bir fabrika satış mağazasından sürdürülebilir bir şekilde alışveriş yapmak istiyor.
7. Evrenin Merkezindeki Restoran
Birçok kişi, kendilerine dikkat dağıtmayan sanal bir arkadaşın eşlik etmesini tercih ediyor. Tüketicilerin yarısı, dünyanın herhangi bir yerinde bulunan bir restoranda arkadaşlarıyla sanal olarak yemek yiyebileceği bir restoran istiyor.
8. Sonsuz Mağaza
Ürünleri satın almadan önce sanal olarak deneyin. Tüketicilerin dörtte üçü, ürünleri denerken evlerini mağazaya dönüştürebilmeyi bekliyor.
9. Mültipleks Tıbbi Merkez
Artık her şeyi anında elde etmeye alıştık. Sağlık söz konusu olduğunda neden bekleyelim ki? Tüketicilerin yüzde 77’si alışveriş merkezlerinde, neredeyse anlık sağlık durumu bilgisi sağlayan yapay zeka destekli sağlık taramasına sahip tıp merkezleri olacağını öngörüyor.
10. Doğa+ Parkı
Şehirlerde yaşayanların en çok eksikliğini hissettiği şey doğa olarak öne çıkıyor ve tüketicilerin yüzde 42’si, hibrit deneyimler sağlayan dijital ve programlanabilir materyaller aracılığıyla doğaya daha yakın hissedebilecekleri alışveriş merkezi içinde bulunan bir doğa parkı istiyor.
Ericsson ConsumerLab 2030 En Popüler 10 Tüketici Trendi – Everyspace Plaza raporunu okuyun.
Rapor metodolojisi
Raporda yer alan içgörüler, Ericsson ConsumerLab tarafından 25 yılı aşkın bir süredir devam eden küresel araştırma faaliyetlerine dayanmaktadır.
Çalışmada öncelikle, dünya genelinde 14 şehirde AR, VR ve dijital asistanları erken dönemde kullanmaya başlayanlar arasında 2021 Ekim ve Kasım ayları arasında gerçekleştirilen çevrimiçi anketten elde edilen veriler kullanılmıştır. Anket yapılan şehirler şu şekildedir: Delhi, Dublin, Jakarta, Johannesburg, Londra, Mexico City, Moskova, New York, San Francisco, São Paulo, Şangay, Stockholm, Sidney ve Tokyo.