Airbus, Covid-19 koşullarında operasyon devamlılığını sağlamak ve müşteri taleplerini karşılamak amacı ile ‘e-teslimat’ adı altında yeni dijital teslimat sürecini hayata geçirdi. Pegasus Havayolları, dünyada bu yeni teslimat modeli ile bir Airbus uçağı teslim alan ilk havayolu oldu.
Yeni ‘e-teslimat’ platformu sayesinde çevrimiçi sözleşme modeli ile teslimatları uzaktan gerçekleştiriyor. Bu sayede Airbus, mevcut koşullara rağmen teslimat akışının devamlılığını garantilerken, müşteri taleplerini de karşılamaya devam ediyor.
Airbus, ‘e-teslimat’ modeli ile Airbus A320 Ailesi uçakları Pegasus Havayolları’na teslim etti. Pegasus Havayolları, bu yöntem ile uçak teslimatının gerçekleştirildiği dünyanın ilk havayolu oldu. Airbus, ‘e-teslimat’ modeli ile önümüzdeki günlerde farklı müşterilerine yeni teslimatlar gerçekleştirmeye devam edecek.
Bu yeni e-teslimat yöntemi üç ana aşamadan oluşmaktadır:
1. Teknik Kabul: Airbus’a (veya havayolu şirketi tarafından atanan yerel bir üçüncü tarafa) verilen teknik kabul tamamlama (Technical Acceptance Completion – TAC) görevleri;
2. Elektronik unvan devri: Elektronik Transfer-of-Title – ToT aşamasındaAirbus ve müşterileri ekipleri, yeni bir güvenli sözleşme platformu olan ‘e-SalesContracts’ ile devir işlemini tamamlar. Bu yöntem, sözleşme işlemlerinin optimize edilmesini ve nerede olunursa olunsun kağıtsız taslak ve ticari teslimat dökümanlarından dijital imzaya kadar müzakere işlemlerinin daha basit ve gerçek zamanlı olarak sanal ortamda gerçekleştirilmesini sağlıyor.
3. Teslimat: Özel uçuş (ferry flight) ve ardından uçağın müşterinin üssünde teslim alınması.
E-teslimat platformu, müşterinin kendi personelinin Airbus teslimat merkezinde fiziksel olarak bulunma ihtiyacını ortadan kaldırıyor. İlk aşama tamamlandıktan sonra, müşterinin kendi uçuş ekibi (veya atanmış bir üçüncü taraf), sağlık açısından güvenlik koşullarının sağlandığı özel bir uçuş ile teslimat merkezine ulaşıyor. Burada sterilize edilmiş uçağı teslim alıyor ve bu uçak ile kendi üssüne geri dönüyor.