Yapay zeka konusunda dünyanın ileri gelen şirketlerinden olan, 2 milyar doların üzerinde değerlemeye sahip ABD merkezli Afiniti, Türkiye’yi şirketin teknoloji üslerinden biri olarak konumlandıracağı bir yatırıma hazırlanıyor.
Afiniti Türkiye ofisinin kurucularından, şirketin Global Teknoloji Operasyonları Başkanı Ömer Akkentli, yaptığı açıklamada, şirketin 2006 yılında ABD’deki çağrı merkezlerinin sorunlarını tespit etmek maksadıyla kurulduğunu söyledi. Akkentli, “Sektörün ihtiyaçlarına daha iyi cevap vermek ve eşleştirmeleri iyileştirmek amacıyla son yıllarda bu sürece yapay zeka teknolojileri de dahil edildi” diye konuştu.
Çağrı merkezlerinin çok fazla veri biriken ortamlar olduğunu, bu sebeple verilerin yorumlanmasına yönelik teknolojilerin kullanımı açısından imkan sağladığını dile getiren Akkentli, şirketin ana çalışma alanının insan-insan ilişkilerinde memnuniyeti oluşturan unsurlara odaklanmak olduğunu belirtti.
İnsanların İnsanlara Sunduğu Hizmetleri İyileştiriyor
Akkentli, bu hizmetin en çok kullanıldığı alanlardan birisinin sağlık hizmetleri olduğunu anımsatarak, şunları söyledi:
“Örneğin, doktora gidildiğinde, doktor eğer sizi iyi anladığını hissettirir ve aranızdaki kimya uyarsa, alınan sağlık çıktıları başka bir doktordan daha iyi oluyor. 200 patentimizin bulunduğu alan, bu insan-insan etkileşimini anlamak üzerine yoğunlaşıyor. Bu etkileşimleri anladıktan sonra, insanların insanlara sunduğu hizmetleri iyileştirmeyi sağlıyoruz. ABD’nin en büyük sağlık kuruluşlarından birinde, yerinde bakıma ihtiyaç duyan onbinlerce hastaya hangi hasta bakıcıların gideceğine karar veriyoruz. Doğru insanı gönderirseniz, o hastanın tedaviye sadık kalma oranı yükseliyor. Diğer öne çıkan alan ise çağrı merkezleri. Çağrı merkezleri arandığında, sıradaki müsait müşteri temsilcisine aktarıyor. Bizim kurduğumuz sistemde ise size en iyi hizmeti verecek olan temsilciye aktarıyor. Bu doğru yapıldığında, kurumlara ticari katkısı çok yüksek oluyor.”
Yetişmiş İnsan Kaynağı Sebebiyle Türkiye Seçildi
Batı dünyasındaki telekom şirketlerinin yaklaşık yüzde 75’i ile iş birliği içerisinde çalıştıklarını aktaran Akkentli, “Bu kapsamda, onların çağrı merkezlerindeki farklı taleplerine yönelik çözümler sunuyoruz. Algoritmalarımızı kullanmaya başladıklarında ölçülebilir ciddi ilerlemeler oluyor. Bu ilerlemeyi, günün belli zamanlarında algoritmamızı devre dışı bırakarak, aktif olduğu zamanla kıyaslayarak ortaya koyabiliyoruz” şeklinde konuştu.
Akkentli, Afiniti’nin dünyada yapay zeka alanında çalışan, ana işi yapay zeka olan ve değeri 1 milyar doların üzerinde olan 9 şirketten biri olduğuna dikkat çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Washington merkezli bir şirket olarak dünyanın 23 ülkesinde ofislerimiz var. Toplamda bin 400 çalışanımız var. Şirketin değerlemesi ise 2 milyar doların üzerinde. Dünyanın 23 ülkesinde ofisimiz olmasına rağmen, sadece ABD, İngiltere ve Pakistan’da teknoloji ekiplerimiz var. Bu ülkelere ek olarak, Türkiye’yi teknoloji üssü olarak konumlandırıyoruz. Türkiye’de hali hazırda İstanbul’da ofisimiz ve 50 kişilik ekibimiz var. Bu ekibi yıl sonuna kadar 200 kişiye çıkarmayı hedefliyoruz. Türkiye’de yetişmiş çok ciddi bir insan kaynağı var. Bu kaynak sayı ve nitelik açısından oldukça yeterli. Bu nedenle Türkiye’yi şirketin 4’üncü üssü olarak seçtik.”