Bireysel emeklilik katılımcı sayısında sektör ortalamasının üzerinde büyüyen Anadolu Hayat Emeklilik, 2021 yılını finansal sonuçlar anlamında da istikrarlı bir yükselişle kapattı. Bu başarılı sonuçlara ulaşılmasında acentelerinin önemli bir payı olduğunu belirten Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Murat Atalay, sayısı 300’ü aşan acentelerinin dijitalleşme süreçlerini hızlandırarak, online satış faaliyetlerine destek olacaklarını açıkladı.
Anadolu Hayat Emeklilik, pandeminin gölgesinde geçen ve etkilerini her alanda hissetmeye devam ettiğimiz 2021 yılını gerek üretim sonuçları gerekse acente ağının geliştirilmesi anlamında başarılara imza atarak tamamladı. Şirket, 31. yılını geride bıraktığı 2021 yılında, otomatik katılımın da dâhil olduğu bireysel emeklilik sisteminde, yaklaşık 2,2 milyon katılımcı sayısına ve 43 milyar TL fon büyüklüğüne, hayat sigortası branşında ise toplam 1,7 milyar TL prim üretimine ulaştı. Bireysel emeklilik katılımcı sayısında sektör ortalamasının üzerinde büyüyen şirket, 31 Ocak 2022 tarihli verilere göre toplam fon büyüklüğü kategorisinde özel emeklilik şirketleri arasında liderliğe yükseldi. Anadolu Hayat Emeklilik, finansal sonuçlar anlamında da istikrarlı büyümesine devam ederek, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 43 oranında artan aktif büyüklüğünün 51,5 milyar TL’ye ulaşması ile sektördeki güçlü konumunu sürdürdü.
Konuyla ilgili açıklama yapan Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Murat Atalay, bu başarılı sonuçlara ulaşılmasında geleneksel dağıtım kanalları olan acentelerin önemli katkıları olduğunu ifade etti. Bireysel emeklilik ve hayat sigortası prim üretiminde acente kanalının verimliliğinin son derece yüksek olduğunu, kanalın katkı payı ve prim üretiminin şirketin toplam üretimi içerisindeki payının 2021 yılında yüzde 23 olarak gerçekleştiğini ifade eden Atalay; “Acente kanalımızın 2021 yılında gösterdiği performansı memnuniyet verici olarak değerlendiriyoruz. Kanalın, hayat sigortası ve emeklilik varlıklarını artırma odaklı yürüttüğü faaliyetler ve elde ettiği yüksek performans, şirketimize önemli düzeyde katma değer yaratıyor. Acentelerimizin, üretimimiz içerisindeki payının yıllar itibarıyla benzer düzeyde seyrettiğini ve istikrarlı bir şekilde konumunu koruduğunu görmekten memnuniyet duyuyoruz. 32. kuruluş yıl dönümümüz olan 2022’de, acente sayımız 300’ü aştı. Kuruluşundan itibaren ülke geneline yayılmış, yüksek hizmet standartlarına sahip güçlü bir acente ağı ile faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Yenilikçi ve dinamik bir yaklaşımla müşterilerimize hizmet vermeyi önemsiyor, kanalımızı yeni kurulan acentelerle iş birliği yaparak, eğitim ve teknik donanımlarla destekleyerek daha da güçlendiriyoruz” dedi.
“2022 yılında acentelerimizin online satış faaliyetlerine destek olacağız”
Son dönemde gerçekleşen mevzuat değişiklerinin de etkisiyle, bireysel emeklilik ve hayat sigortası branşlarının önemli bir büyüme trendi yakalayacağını öngördüklerini vurgulayan Atalay; “2022 yılının, acentelerimizin dijitalleşme süreçlerinde bir adım daha öteye gideceği bir yıl olacağını değerlendiriyoruz. Anadolu Hayat Emeklilik olarak dijital dönüşüm sürecimizi, hizmet ağımızın ayrılmaz bir parçası olan acentelerimizin adaptasyonu ile birlikte yürütüyoruz. Bu kapsamda, tamamen kanal dinamikleri ve müşteri deneyimi gözetilerek tasarlanan uygulamalar ile satış öncesi ve sonrası tüm hizmet süreçlerini dijitalleştirmeye başladık. Tablet tahsisi ve online eğitim platformu gibi desteklerin yanı sıra satış ve satış sonrası hizmet süreçlerini kapsayan çalışmaları devreye aldık. 2022 yılını, özellikle acentelerimizin online satış faaliyetlerine destek olmak ve bu kanaldan elde edilecek portföyü derinleştirmek için bir fırsat olarak görüyoruz. Tüm acentelerimizin; dijital kanallarımız olan kurumsal internet sitesi, AHE Mobil ve AHE Online üzerinden hem mevcut müşterilerimize hem de müşteri adaylarına ulaşarak satış yapabilmesini mümkün kılacağız. Bu yeniliğin acentelerimiz için yeni fırsatlar yaratmasını ve onların iş süreçlerini kolaylaştırmaya katkı sağlamasını hedefliyoruz” dedi.